Dag 8 Heli vlucht boven de Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Noa Verhoeven - WaarBenJij.nu Dag 8 Heli vlucht boven de Grand Canyon - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Noa Verhoeven - WaarBenJij.nu

Dag 8 Heli vlucht boven de Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Noa

19 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Page

Vanmorgen om half 8 auto inladen en opzoek naar een ontbijtje maar helaas hangt alles in Tusayan van fastfood aan elkaar. Dan maar ontbijten bij Mc Donalds brrrr.... niet mijn ding.

Om 09:15 werden we verwacht op de luchthaven van Tusayan bij de firma Maverick voor de Heli vlucht boven de Grand Canyon. Hier aangekomen stonden de Heli's in een rij klaar om groepen toeristen mee te nemen ondanks dat het een kostbare excursie is vlogen er 5 helicopters met ieder ongeveer 6 toeristen weg voor de eerste vlucht.
Wij hadden de 2de vlucht dus wij moesten nog even wachten. Gelukkig hadden ze er een hout haard branden want buiten was het slechts 10 graden.

Om 10;45 riep onze piloot onze namen om. Met nog drie andere toeristen mochten we meelopen naar het platform waar onze heli stond te wachten. Na een korte briefing was het tijd om in te stappen. De piloot vertelde waar iedereen mocht gaan zitten. Noa en antoinette en een andere uit onze groep mochten voorin zitten. Ik mocht achter de piloot plaatsnemen i.v.m. met de verdeling van het gewicht. (bij het inchecken moesten we op een weegschaal staan zodat het gewicht goed verdeeld was. Ik had dus alle ruimte "geweldig". Nog nooit eerder hadden we in een helikopter gezeten en moet zeggen dat het een geweldig leuke ervaring was. De Grand Canyon van boven af gezien was nog veel indrukwekkender dan vanaf de weg. Niet meer normaal zo gaaf. Om 10:45 zijn we weer geland en mochten er nog even foto's gemaakt worden.

Op naar Page en rit van ongeveer 225 km. De laatste 150 km van deze rit was één rechte weg! Cruisecontrol op 65 mile (105 km) en gaan. Zonder maar ook één keer te hoeven remmen hebben we deze weg afgelegd turend naar het steeds veranderde landschap kwamen we rond 14:30 uur aan in Page. Ook hier een hele verzameling van fastfoodrestaurants hebben we er maar een Mc Donalds dag van gemaakt door hier onze lunch te nemen. Hierna zijn we doorgereden naar ons motel voor vanavond. Van buiten zag het er allemaal prima uit, de kamer viel eigenlijk wel wat tegen. Noa zegt " Het lijkt hier wel op een dierenasiel voor mensen" haha moet ze toch een beetje gelijk geven, maar goed het is maar voor 1 nachtje. Koffers op de kamer en weer vlug door. We hebben op dit moment echt tijd te kort om alles te kunnen zien, dit is wel jammer maar goed het is niet anders. Op naar Antilope Canyon! dit is een spleet in de grond die door miljoenen jaren door stromend water is gevormd. In één woord whooowww ook dit moet je met eigen ogen gezien hebben. Samen met een vriendelijke gids zijn we 1,5 uur op pad geweest door deze canyon gelukkig heeft deze tocht echt gave foto's opgeleverd.

Om 17:15 kwamen we weer bij de auto aan en zijn toen door gereden naar Glen Canyon dam. Ook dit was super om te zien. Ook wilde we nog naar Horse shoe bent in de Colorado river maar helaas begon het al donker te worden dus dit gaan we morgen vroeg nog even bekijken.

Tja wat moet je dan s'avonds gaan eten? We hadden geen zin om ergens heen te gaan en zijn daarom naar een mega supermarkt gereden om daar een overheerlijke magnetron maaltijd te scoren om op te eten in het dierenasiel haha. Ik had lasagne, Noa pennen met tomatensaus en Antoinette had rijst, kip en sesam sausje. Alle drie lekker gegeten. Hier in Amerika heb je geen keuken nodig een magnetron volstaat prima hier. Je kunt echt alles krijgen voor in de Magnetron zelfs biefstuk whaha.
Snel nog even getankt, zodat we morgen weer vooruit kunnen.

Morgen op naar Brice Canyon via Kanab een rit van 242 km. Hier blijven we 2 nachten.

Tot morgen

• 20 Oktober 2016 - 07:28

Nelleke Koenders:

Mooie foto's, die antilope canyon is ook heeel mooi.Als je thuis bent hoef je voorlopig niet meer naar de Mac denk ik. Staat er op elke kamer standaard een magnetron? Je schrijft ook elke dag een mooi stukje, Noa, hahahaha.Doei en welterusten.

• 20 Oktober 2016 - 09:19

Marian:

Whouwwwww, wat gave foto's en wat zal het 'n belevenis zijn geweest.
    we krijgen door de leuke reisverslagen 'n mooie indruk hoe geweldig het allemaal is, (behalve het fastfood dan, ha, ha,ha)
    ik geloof best dat 1 dag eigenlijk te kort is om al het moois te bekijken, maar gelukkig hebben jullie mooie foto's van deze indrukwekkend reis om nog heel lang na te genieten!
    Groetjes (o)pa Piet en (o)ma Marian

Verslag uit: Verenigde Staten, Page

Rondreis Amerika.

Los Angeles
Na aankomst in Los Angeles haalt u de auto op en rijdt u naar het hotel nabij de luchthaven.
Los Angeles
Genoeg te doen en te beleven in Los Angeles, de 'City of Angels'. U kunt de ‘kids’ laten kennismaken met de Disney-figuren in Disneyland en uzelf een filmster wanen in de legendarische Universal Studios.
Los Angeles → San Diego (190 km)
Een rustige rit langs de Pacific via Newport Beach naar het surfparadijs San Diego, een aangename bestemming met de mooie stranden, gezellige boulevards en levendige wijken als Old Town en Gaslamp Quarter.
San Diego
Wat leuk is met kinderen is de San Diego Zoo, één van de beroemdste dierentuinen ter wereld. De dag van uw kinderen kan echt niet meer stuk als u een bezoek brengt aan Legoland. Een waar attractiepark compleet met waterpark.
San Diego → Palm Springs (210 km)
In Palm Springs kunt u een ritje maken met de kabelbaan naar de top van de San Jacinto of lekker ontspannen aan het zwembad van uw hotel.
Palm Springs → Phoenix (430 km)
Vanochtend heeft u nog tijd om rond te snuffelen in de exclusieve boetiekjes en winkels. Of begin de dag met een bezoek aan het Joshua Tree National Park, met de kenmerkende Joshua Trees, voordat u naar de dubbelstad Scottsdale en Phoenix rijdt, populair vanwege het droge klimaat en de vele dagen zon.
Phoenix → Grand Canyon N.P. (350 km)
Bezoek het Montezuma’s Castle, bekend om zijn goed bewaard gebleven rotswoningen van indianen. Vervolgens via de mooie Oak Creek Canyon door naar de spectaculaire Grand Canyon.
Grand Canyon N.P. → Page/Lake Powell (220 km)
Een ontspannen rit naar Lake Powell, een aangename vakantiestek voor vele toeristen en Amerikanen. Op en rond het kunstmatig aangelegde meer zijn er vele activiteiten, zoals zwemmen, vissen, boottochten en kajakvaren. Indrukwekkend om te zien is de Glen Canyon Dam, de stuwdam waardoor het meer is ontstaan.
Page/Lake Powell → Bryce Canyon N.P. (245 km)
Breng in de ochtend een bezoek aan het indrukwekkende Antelope Canyon. Antelope Canyon kunt u alleen bezoeken met een tour (optioneel). U rijdt verder door de mormonenstaat Utah naar Bryce Canyon met de kleurrijke, wonderlijk gevormde zandsteenformaties.
Bryce Canyon N.P.
Vanaf de hoofdweg zijn er verschillende uitzichtpunten waar u de hoodoos, natuurlijk gevormde amfitheaters en valleien kunt bekijken. Maar u kunt er ook voor kiezen om een wandeling te maken in het park. Er lopen verschillende trails, waaronder de eenvoudige Mossey Cave trail. Onderweg komt u een kleine waterval tegen.
Bryce Canyon N.P. → Las Vegas (420 km)
Verder naar het Zion National Park, gevormd door de wind, de tijd en het onophoudelijke geweld van de Virgin River. Vervolgens rijdt u naar Las Vegas, de entertainment hoofdstad van de wereld. Geniet van de vele casino’s en shows!
Las Vegas
U zult al snel ontdekken dat het in Las Vegas om meer draait dan gokken alleen. Ook voor ‘kids’ heeft Vegas genoeg te bieden! Bekijk bijvoorbeeld de show van circusartiesten in Circus Circus Hotel of stap in de rollercoaster die om - en door (!) - het New York New York hotel loopt of neem een duik in het water van Wet ’n Wild.
Las Vegas → Death Valley N.P. (250 km)
In de middag rijdt u door de Amargosa-woestijn naar Death Valley. Bij Zabriskie Point heeft u een fantastisch uitzicht over de eindeloze vallei. Maak ook een stop bij de indrukwekkende Sand Dunes.
Death Valley N.P. → Yosemite N.P. (525 km)
Een complete tegenstelling als u vanuit Death Valley langs de Sierra Nevada over de Tioga Pass naar het Yosemite N.P. rijdt, de spectaculaire vallei diep in het Sierra Nevada gebergte.
Yosemite N.P.
Bekijk de imposante rotsformaties, de bruisende watervallen en de bossen met reuzenbomen. De oudste boom heet Grizzly Giant en is één van de grootste sequoia's in de wereld. Een handige eerste stop is het visitor centre. Hier kunt u informatie vergaren over het park en de verschillende wandelroutes. Tijdens een wandeling in de vallei komt u tal van dieren tegen, zoals eekhoorns, herten en wie weet zelfs zwarte beren!
Yosemite N.P. → San Francisco (315 km)
Vanochtend verlaat u Yosemite en geniet u van de mooie rit naar San Francisco.
San Francisco
Breng in San Francisco een bezoek aan Fisherman’s Wharf, waar u een mooi uitzicht heeft over de Baai van San Francisco, de imposante Golden Gate Bridge en het fameuze gevangeniseiland Alcatraz. Het geluid van de vele zeeleeuwen die hier permanent verblijven is oorverdovend en zal een lach op de gezichten van uw kinderen toveren!
San Francisco
Vandaag komt er een einde aan deze enerverende autoreis.
Deze reis is volledig aan te passen aan uw wensen.